2015. július 27., hétfő

A Végzet Ereklyéi

Úgy gondoltam, nem csak a Csontvárosból írok kritikát, mert abból már úgy is van elég, hanem az egész sorozatból.

A történet röviden:
Clary édesanyját elrabolták, aminek következtében a lány belecsöppent az Árnyvadász világba, ahol meg kell küzdenie mindenért ami fontos neki. Nagyon sok titokra fény derül, ami teljesen felkavarja Clary életét.  Eközben megismerkedik egy fiatal Árnyvadásszal, Jace Waylanddel, akibe persze szerelmes lesz. Csakhogy ez nem ilyen egyszerű, mert nagyon sok mindenen kell keresztülmenjenek, ahhoz, hogy együtt lehessenek,hiszen a világot is meg kell mentsék a démonoktól, Valentinetól, és nem utolsó sorban Sebastiantól,ráadásul ezek mellet össze kell tartsák a csapatot is, ami hat főbb tagból áll : Clary; Jace; Alec,  Isabelle, Simon, és Magnus. 

Véleményem :
Tetszett a történet, viszont a sorozat előzménye, a Pokoli Szerkezetek sokkal jobb volt, ezért többet vártam volna.
Jaceből például hiányoltam a Will féle humort és szarkazmust.
Most nem azt mondom, hogy nem tetszett, mert érdemes elolvasni, nagyon jó sorozat,izgalmas, de az előzmény jobb volt.
Egyébként elképeztően ki volt dolgozva ez is, minden apró részlettel együtt,és a leírások mennyisége is rendben volt. 

A főbb szereplőkről röviden :
Clary: számomra idegesítő volt, főleg főszereplő létére. Mindenbe beleütötte az orrát, abba is, amibe nem kellett volna. Még szerencse, hogy nem az ő szemszögéből íródott a sorozat...

Jace: Vele úgy különösebben nem volt semmi bajom, csak ugye mint írtam az előbb, több szarkazmust és humort vártam volna,de ettől függetlenül a kedvenceim közé sorolom.

Simon: Simonnal úgy ahogy van, minden teljesen rendben volt. Imádtam az egyszerű karakterét.

Alec: Róla nem nagyon tudok mit írni, szimpatikus szereplő volt, és nem volt semmi gond vele :)

Isabelle: Isabelle egy belevaló lány volt, imádtam a stílusát. Bármire képes lett volna, hogy megvédje a többieket.

Magnus: Szintén a kedvenc szereplőim közé tartozik, létfontosságú eleme volt a történetnek.

Sebastian : Nem tudom ki-hogy van vele, de én nagyon kedveltem,attól függetlenül,hogy ő volt a "főgonosz", vagy hogy mondjam. Ráadásul sajnáltam is, mert nem ő tehetett arról, hogy mi lett belőle.

Valentine: Őszintén?! Ki nem állhattam, főleg azért, amit a feleségével és a gyerekeivel tett. Mondjuk alapjáraton sem volt szimpatikus.

Hát, körülbelül ennyit a főbb szereplőkről, nem mindegyikükről írtam természetesen,csak akiket a legfontosabbnak találtam.

Jut eszembe, bizonyára tudjátok, hogy a sorozat első részét, a Csontvárost meg is filmesítették. Személy szerint nekem nagyon tetszett, többször is megnéztem. A színészeket jól megválogatták, egyedül Clary szerepével volt egy kis bajom. Lily nagyon jól alakította, nem erről van szó, csak ugye a könyvben Clary szeplős és vörös hajú,a filmben viszont nem. De ettől eltekintve nagyon jó film, az effektek is nagyon tetszettek. 

Visszatérve  a véleményemre, tetszett, bár a végét máshogy képzeltem el.

Értékelés: 5/3

Információk a könyvről:
-Eredeti cím : The Mortal Instruments
-Írónő : Cassandra Clare
-Kötetszám : 6
-Rendelési lehetőség pl.: Könyvmolyképző Márkabolt
-Ár (1 könyv) : 2999 Ft (puha fedeles)
-Várható szállítási idő : 3 nap



,,Szeretni egyet jelent a púsztítással(...)"

2 megjegyzés:

  1. Én is így voltam vele, Clary idegesített, Jace nem éppen olyan Herondale, mint amilyennek vártam, és én sírtam, amikor Sebastian meghalt a végén. Nekem, személy szerint Ő volt a kedvencem...

    VálaszTörlés
  2. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés

Ha bármilyen megjegyzésed, építő kritikád, esetleg kérésed van,hogy melyik könyvet véleményezzem, írd le nyugodtan! :D